Na ostatniej sesji - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl



artykuły:

ostatnie
popularne
komentowane
regulamin
archiwum PDF
stopka redakcyjna
ogłoszenia
podgląd artykułów
podgląd komentarzy



Na ostatniej sesji



10 listopada ustępujący radni odbyli swoje ostatnie posiedzenie. (szerokość: 375 / wysokość: 281)

Była to zatem sesja podsumowań i podziękowań. Przewodniczący rady Jan Skowroński w imieniu pozostałych 14 rajców dziękował za współpracę dyrektorom i kierownikom jednostek podległych, dyrektorom placówek oświatowych, naczelnikom wydziałów urzędu miejskiego, przedstawicielom służb mundurowych, organizacji  pozarzą-dowych.

Jak podkreślał przewodniczący czteroletnia współpraca układała się wzorcowo, radni chętnie korzystali z sugestii i opinii, czerpali z wieloletnich doświadczeń współpracowników. Podobne zdania padały z drugiej strony.(szerokość: 375 / wysokość: 281)

 

Na tej ostatniej sesji radni wysłuchali między innymi sprawozdań z czterech lat dotyczących pracy burmistrza, działalności komisji problemowych Rady Miejskiej, zapoznali się także z podsumowaniem ich własnej pracy. Podjęto także kilka istotnych dla miasta uchwał – m.in. w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2011; uchwalenia Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie; Programu współpracy Miasta Chojnowa z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2011; w sprawie zmiany w budżecie Miasta Chojnowa na 2010rok; w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

 

Sprawozdanie z pracy Burmistrza Miasta Chojnowa za lata 2007 - 2010 złożone na sesji Rady Miejskiej Chojnowa 10 listopada 2010r.

 

I. W zakresie inwestycji wykonano m.in. następujące zadania:

1. Wymiana nawierzchni ul. Żeromskiego.

2. Wymiana stolarki okiennej w budynkach Gimnazjum nr 1, Gimnazjum Nr 2 i w jednostkach podległych.

3. Modernizacja budynku „D" dla potrzeb dydaktycznych i remont pokrycia dachów budynku „A" i „B" w Szkole Podstawowej nr 4.

4. Przebudowa dojścia do budynku przy ul. Szpitalnej 6 - Przychodnia Rejonowa - Oddział Rehabilitacji.

5. Budowa ul.Tuwima wraz z przebudową sieci wodno-kanalizacyjnej.

6.Remont kładki dla pieszych nad rzeką Skorą.

7. Budowa sieci kanalizacji ogólnospławnej i przebudowa sieci wodociągowej w ul. M. Skłodowskiej.

 8. Budowa trybun sportowych i parkingu oraz modernizacja kortów tenisowych, montaż kolektorów słonecznych na budynku szatni na stadionie K.S. Chojnowianka.

9. Budowa boiska wielofunkcyjnego przy ul. Małachowskiego.

10. Budowa ul. Łużyckiej wraz z budową sieci wodociągowej i kanalizacyjnej.

11. Remont pomieszczeń biurowych wydz. FB w Urzędzie Miejskim.

12. Budowa sieci wodno – kanalizacyjnej dla zespołu budynków jednorodzinnych w ul. Bielawskiej.

13. Budowa studni głębinowej na terenie przy MOKSiR.

14. Budowa nawierzchni ul. Rzemieślniczej wraz z kanalizacją ogólnospławną.

15. Budowa kompleksu sportowego „Moje boisko Orlik 2012"

16. Urządzenie terenów rekreacyjno-sportowych przy MOKSiR – montaż siłowni terenowej i placu zabaw, wykonanie boiska treningowego i ogrodzenia z bramami wjazdowymi.

17. Budowa wc miejskiego przy ul. Wolności.

18. Przebudowa i budowa sieci wodociągowej wraz z przyłączami oraz budowa rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej w ul. Okrzei.

19. Remont elewacji i dachu Muzeum Regionalnego.

20. Modernizacja monitoringu miasta Chojnowa: - wymieniono kamerę w Rynku, naprawiono kamerę przy Pl. Dworcowym, zmodernizowano urządzenie do archiwizacji zarejestrowanych zdarzeń, które znajduje się na terenie Komisariatu Policji.

21.Wymiana instalacji centralnego ogrzewania w Urzędzie Stanu Cywilnego.

22. Remont chodników z wymianą nawierzchni przy Pl. Dworcowym.

23. Kapitalny remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem socjalnym w Gimnazjum Nr 1.

24. Wymiana wewnętrznej instalacji elektrycznej oraz instalacji odgromowej w Gimnazjum nr 1, malowanie pomieszczeń i wymiana drzwi wewnętrznych.

25. Modernizacja kaplicy cmentarnej na Cmentarzu Komunalnym.

26. Budowa ogrodzenia rozbudowywanej części Cmentarza Komunalnego.

27. Wykonano oświetlenie w ulicach: Broniewskiego, Brzozowej, Krótkiej, Bohaterów Powstania Warszawskiego, Sempołowskiej, Kilińskiego, Kochanowskiego i Grunwaldzkiej.

28. Oświetlenie przejścia z ul. Sobieskiego do ul. Parkowej (dojście do cmentarza od strony Parku Piastowskiego).

29. Budowa boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej Nr 3.

30. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej tłocznej w ul. Fabrycznej, pl. Dworcowym, ul. Kościuszki wraz z przepompownią ścieków.

31. Przebudowa sieci wodno – kanalizacyjnych w ulicach: Niemcewicza, Rejtana, Skargi, Chmielnej, Rynek, Królowej Jadwigi, Ściegiennego i Pl. Zamkowy, Moniuszki i Głowackiego.

32. Budowa ulicy Bohaterów Powstania Warszawskiego.

33. Rozbudowa bazy dydaktyczno – sportowej w Gimnazjum Nr 2 (remont sali gimnastycznej wraz z zapleczem socjalnym).

34. Budowa sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej w rejonie ulic: Asnyka, Południowej, Złotoryjskiej.

35. Przebudowa sieci wodociągowej w ul. Legnickiej oraz przyłączy wodociągowych i kanalizacyjnych  w ul. Kolejowej i Legnickiej.

36. Budowa międzyszkolnego basenu krytego przy Szkole Podstawowej Nr 4.

37. Remont Baszty Tkaczy.

38. Rozpoczęto Rewitalizację Rynku.

39. Rozpoczęto Adaptację Domu Schrama na Miejski Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji.

 

II. W zakresie oświetlenia i drogownictwa m.in.:

1. Przeprowadzono wymianę opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne sodowe.

2. Przeprowadzano kwartalne przeglądy stanu oświetlenia ulicznego z przedstawicielami EnergiaPro Koncern Energetyczny.

3. Zamontowano 16 zegarów astrologicznych sterujących oświetleniem ulicznym, w celu dokładniejszego regulowania czasu świecenia.

4. Przeprowadzono przeglądy gwarancyjne wykonanych instalacji oświetlenia ulicznego.

5. Wykonano naprawy cząstkowe nawierzchni asfaltowych ulic miejskich przy użyciu emulsji i grysów.

6. W ramach kampanii Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu oraz Europejskiego dnia bez samochodu wprowadzono zmianę organizacji ruchu drogowego na jednokierunkowy w ciągach ulic: Królowej Jadwigi – Ściegiennego i Komuny Paryskiej na odcinku od ulicy Niemcewicza do ul. Ciemnej.

7. Wprowadzono zmianę organizacji ruchu drogowego na ul. Tkackiej – ruch jednokierunkowy od ul. Niemcewicza do ul. Ciemnej i na ul. Długosza – ruch jednokierunkowy od ul. Legnickiej do ul. Kwiatowej.

8. Wprowadzono zmianę organizacji ruchu drogowego w rejonie skrzyżowania ulic Chmielna – Złotoryjska – Piotrowicka.

9. Przeprowadzano prace związane z odnowieniem oznakowania poziomego: przejścia dla pieszych w ciągach dróg miejskich ze szczególnym uwzględnieniem szkół, przedszkoli, świetlic szkolnych, wykonano oznakowanie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

10 Nadzorowano prace związane z przeprowadzeniem akcji zimowej na terenie miasta.

11. Wyrównywano drogi gruntowe sprzętem mechanicznym.

12. Wymieniono słupki z łańcuchami na chodniku przy ul. Legnickiej i ul. Kolejowej.

13. Przeprowadzono przeglądy gwarancyjne wykonanych nawierzchni ulic – Żeromskiego, Łużyckiej, Samorządowej, Spacerowej, Cichej, Młynarskiej, Kazimierza Wielkiego, Broniewskiego, Maczka, Łokietka.

14. Wydano 40 decyzji na zajęcie pasa drogowego.

15. Zawarto porozumienie z Zarządem Powiatu Legnickiego na zimowe utrzymanie dróg powiatowych w granicach administracyjnych miasta. Zimowe utrzymanie dróg prowadzi Chojnowski Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.

16. Przeprowadzono konserwację elementów stalowych mostu przy ul. Złotoryjskiej wraz z barierami drogowymi.

17. Podpisano porozumienie dotyczące współfinansowania remontu ul. Legnickiej i ul. Kolejowej ze Starostwem Powiatowym w Legnicy.

18. Zamontowano lustro drogowe na skrzyżowaniu ul. Paderewskiego z ul. Chrobrego w celu poprawy bezpieczeństwa.

19. Zlecono wykonanie parkingu przy ul. Chrobrego.

20. Wykonano dokumentację techniczną na oświetlenie ul Zielonej.

21 Wykonano projekt budowy ul. Bielawskiej.

 

III. W zakresie organizacji prac interwencyjnych, publicznych i społecznie użytecznych m.in:

W latach 2007-2010 realizowano zatrudnienie dla 519 osób w ramach prac interwencyjnych, publicznych i społecznie- użytecznych.

Realizowano następujące zadania:

1. Roboty remontowo - malarskie w przedszkolach Nr 1 i Nr 3,

2. Remonty polegające na odnowieniu pomieszczeń w budynkach USC, Gimnazjum Nr 2, Gimnazjum Nr 1, Szkoły Podstawowej Nr 4, Urzędu Miejskiego, Muzeum Regionalnego,

3. Odnowienie elewacji zewnętrznych na budynkach USC, MOKSiR, muru obronnego przy Muzeum, Szkoły Podstawowej Nr 3, MOPS, fundamenty i ściany budynku przyległego do ogrodu zabaw przy MOKSiR.

4. Remonty i malowanie elewacji budynków.

5. Budowa ogrodzenia placu zielonego przy MOKSiR.

6. Obsługa sezonowa utrzymania terenów zielonych nie objętych przetargiem oraz ogrodów zabaw łącznie z nasadzeniami drzew i krzewów oraz wykaszanie skarp rzeki Skorej,

7. Porządkowanie terenów komunalnych, działek przeznaczonych do sprzedaży.

8. Wymiana nawierzchni chodników przy ulicach: Katedralnej, Grottgera, Grunwaldzkiej, Sobieskiego, Komuny Paryskiej, Krasickiego, Długosza, Szpitalnej, Kazimierza Wielkiego, Pl. Wogezów, Witosa 4-6,

9. Wymiana chodnika łączącego ul. Paderewskiego z ul. Brzozową oraz na posesji Przedszkola Nr 1 i na terenie stadionu miejskiego.

10. Wykonanie przyłącza i podłączenie toalety w Parku Śródmiejskim.

11. Całoroczna obsługa sprzątania budynku Urzędu Miejskiego, Urzędu Stanu Cywilnego, Domu Schrama i Miejskiego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji,

12. Porządkowanie terenów komunalnych, dokonywanie rozbiórek małych budowli, likwidacja dzikich wysypisk śmieci.

13. Wykonywanie elementów małej architektury na terenie miasta, w tym:

- ogrodu zabaw na terenie MOKSiR,

- ogrodzeń przy boisku ORLIK, przy kortach MOKSiR i przy boisku wielofunkcyjnym,

- ogrodzenia terenu działek przy ul. Bielawskiej.

14. Wykonanie nowych nawierzchni z polbruku wraz z podbudową na obiektach boiska wielofunkcyjnego przy SP Nr 3, kortów przy MOKSiR, dojścia do ogrodu zabaw - MOKSiR, poszerzenia dojścia do boiska ORLIK na ul. Kilińskiego.

15. Wymiana krawężnika drogowego na ul. Paderewskiego i ul. Sempołowskiej.

16. Prace polegające na wykonaniu dojść do budynków na ul. Grottgera 4, Kościuszki 16 i miejsc pod ustawienie pojemników do selektywnej zbiórki odpadów przy ul. Komuny Paryskiej, Broniewskiego
i Grottgera.

17. Budowa instalacji do zasilania w wodę kortów i boisk sportowych - MOKSiR.

18. Oczyszczenie rowów na terenie Parku Piastowskiego i wyłożenie kamieniem polnym i faszyną.

19. Oczyszczenie Parku Piastowskiego z młodych odrostów drzew i krzewów.

20. Regulacja krawężnika drogowego przy ul. Chmielnej i Piotra Skargi w związku z wymianą nawierzchni jezdni.

21. Wymiana nawierzchni chodnika przy ulicy Piotra Skargi z asfaltu na nawierzchnię z polbruku.

22. Przebudowa chodnika z płytek na części ulic Chmielnej i Piotra Skargi.

23. Wykonanie izolacji fundamentów budynku MOPS.

24. Wymiana nawierzchni chodnika na ul. Bohaterów Powstania Warszawskiego.

25. Malowanie fragmentu elewacji budynku MOKSiR, renowacja schodów oraz malowanie pomieszczenia muzycznego.

26. Malowanie holi w SP-4.

27. Malowanie korytarzy i klatki schodowej w SP-3.

28. Malowanie wszystkich pomieszczeń budynku Gimnazjum Nr 1 po remoncie instalacji elektrycznej oraz remont dachu papowego na łączniku.

29. Malowanie pomieszczeń Warsztatu Terapii Zajęciowej.

30. Wykonano szereg prac konserwacyjnych i porządkowych na terenie obiektu Oczyszczalni Miejskiej w Goliszowie.

31. Przebudowa chodników z polbruku na ulicach Witosa od ul. Boh. Getta Warszawskiego do Małachowskiego oraz Małachowskiego od Stadionu do ul. Dąbrowskiego.

32. Ułożono z worków z piaskiem podwyższenie korony wału przeciwpowodziowego, obsypano ziemią i posiano trawę, zgodnie z zaleceniami Dolnośląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych Oddział w Legnicy.

33. Wykonano adaptację części piwnic w Domu Schrama.

34. Trwają prace przy wymianie nawierzchni chodnika przy ul.M.Reja.

35. Wykonano niezbędne roboty konserwacyjne na rowach KS odprowadzających wody opadowe i ścieki.

36. Zatrudnieni pracownicy prac interwencyjnych i robót publicznych uczestniczyli w przygotowaniach i obsłudze imprez masowych organizowanych na terenie miasta.

- Część pracowników była delegowana do wykonywania prac w CHZGKiM.

 

IV. W zakresie zieleni miejskiej m.in.:

1.Wykonano dokumentacje techniczne:

- projekt zagospodarowania zabytkowego Parku Śródmiejskiego łącznie z oświetleniem;

- projekt zagospodarowania ciągu pieszego wzdłuż rzeki Skory wraz z terenem rekreacyjnym i oświetleniem na odcinku od ul. Wolności do ul. Legnickiej.

2. Przesadzono 3 drzewka z terenu Szkoły Podstawowej Nr 4 w związku z budową basenu ( 2 szt. na ul. Chmielną, 1 szt. na ul. Samorządową).

3. Dokonano wycinki drzew zagrażających bezpieczeństwu, korekty drzew na ul. Królowej Jadwigi oraz na cmentarzu komunalnym.

4. Zamontowano 8 szt. kolumn kwiatowych i 360 szt. donic z kwiatami na słupach oświetlenia ulicznego.

5. Przeprowadzono redukcję koron drzew oraz zdjęcie posuszu na terenie miasta.

6. Wykonano cięcia korygujące drzew w rejonie boiska wielofunkcyjnego w Parku Piastowskim i na ul. Paderewskiego.

7. Zagospodarowano tereny zielone przy ul. Szpitalnej i przy ul. Lubińskiej – Przelot.

8. Posadzono 241 szt. drzew (m.in. 49 w Parku Śródmiejskim, 10 przy ul. Legnickiej, 20 na ul. Samorządowej, 17 przy Morskim Oku, 114 na terenie MOKSiR, ).

9. Dokonano wycinki 127 sztuk drzew suchych i zagrażających bezpieczeństwu w Parku Piastowskim, na terenie Cmentarza Komunalnego, przy ul. Dąbrowskiego, ul. Chmielnej, ul. Królowej Jadwigi, ul. Konarskiego, ul. Legnickiej, ul. Fabrycznej i na terenach prywatnych.

10. Wymieniono część palików oraz mocowań zabezpieczających młode drzewa posadzone w latach poprzednich.

 

V. Z zakresu GGiOŚ m.in.:

1. Sprzedano na rzecz dotychczasowych najemców 246 lokali mieszkalnych przy zastosowaniu 95% i 92% bonifikaty i 4 lokale użytkowe przy ul. Kolejowej 24, Rynek 23 i 24, ul. Legnickiej 17 oraz 6 garaży przy ul. Dąbrowskiego, Witosa i Drzymały.

2. Sprzedano 7 działek na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej przy ul. Kościuszki , ul. Paderewskiego, ul. Legnickiej , ul. Wyspiańskiego, ul. Małachowskiego, ul. Łokietka, ul. Głowackiego i ul. Kolejowej.

3. Sprzedano w drodze przetargu ustnego nieograniczonego:

* nieruchomość zabudowaną budynkiem mieszkalnym i gospodarczym położoną przy ul. Złotoryjskiej 3, zabudowaną bud. mieszkalnym przy ul. Głowackiego, zab. bud. warsztatowym przy ul. Witosa, trzy nieruchomości zab. bud. gospodarczymi i magazynem technicznym przy ul. Fabrycznej, zab. budynkami przy ul. Kościuszki 26 (były „Hosmet"), zab. budynkiem użytkowym przy ul. Chmielnej 17A, budynkiem gospodarczym przy ul. Kilińskiego, zab. budynkami przy ul. Kościuszki 28 (były „GS"), zabudowaną garażem przy ul. Witosa, zab. budynkiem magazynowym przy ul. Drzymały,

* 4 lokale użytkowe przy ul. Legnicka 38, ul. Kolejowa 18, ul. Wolności 1, Rynek 38,

* 5 lokali mieszkalnych przy ul. Krasickiego 2, ul. Sienkiewicza 7, ul. Dąbrowskiego 11, ul. Mickiewicza 13 i ul. Witosa 14,

* 42 działki pod budowę garaży przy ul. Parkowej, 2 przy ul. Legnickiej i 2 działki przy ul. Zielonej,

* 27 działek pod zabudowę jednorodzinną przy ul. Małachowskiego, Złotoryjskiej, Kopernika, Getta Warszawskiego, Kwiatowej, Młynarskiej, Królowej Jadwigi, Kilińskiego, Słonecznej, Solskiego,

* 2 nieruchomości niezabudowane przy ul. Parkowej, z przeznaczeniem pod CPN i przy ul. Lubińskiej z przeznaczeniem pod usługi.

4. Dokonano zamiany działek z osobami fizycznymi w celu uregulowania przebiegu drogi –ul Głowackiego oraz w celu pozyskania działek pod zabudowę mieszkaniową przy ul. Bielawskiej.

5. w 2009 roku zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego miasta opracowano projekt zagospodarowania terenu przy ul. Łużyckiej pod zabudowę jednorodzinną, w wyniku którego wydzielono 8 działek.

6. Na wniosek gminy w drodze komunalizacji uzyskano prawo własności nieruchomości o łącznej powierzchni 17,94 ha, ujętych w planie zagospodarowania jako użytki rolne i drogi gminne oraz teren obejmujący stanowiska PKS-u, tereny zieleni i chodnik przy Pl. Dworcowym.

7. Przejęto w formie darowizny od Powiatu Legnickiego dwie drogi Rynek oraz część ul. Legnickiej,

8. Opracowano wnioski w celu pozyskania funduszy:

* z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację zadania pn. remont dachu i elewacji Muzeum Regionalnego w Chojnowie, dofinansowanie w ramach Programu Dziedzictwo Kulturowe- priorytet 1 Rewaloryzacja zabytków nieruchomych i ruchomych,

* z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na realizację zadania pn. renowacja i adaptacja Baszty Tkaczy dla potrzeb muzealnictwa – dofinansowanie w ramach Programu Dziedzictwo Kulturowe – priorytet 1 Ochrona Zabytków oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego,

* z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na zadanie pt. "Modernizacja i konserwacja rowu melioracyjnego - melioracje szczegółowe, rów KS".

9. Z zakresu ochrony zabytków:

* założono Gminną ewidencję zabytków w formie kart adresowych i dokumentacji zdjęciowej oraz wersję elektroniczną,

* zamontowano tablice informacyjne na 6 obiektach wpisanych do rejestru zabytków.

10. Wydano 105 decyzji, w tym 4 odmowne w sprawie przekształcenia prawa użytkowania wieczystego w prawo własności, przysługujące osobom fizycznym, obejmujące grunty o powierzchni 10,97 ha.

11. Zawarto 80 umów dzierżawy tj. na grunty użytkowane rolniczo, na prowadzenie działalności handlowej na targowisku miejskim, na ogrody przydomowe oraz zgodnie z uchwałą co roku podwyższono opłaty z tytułu czynszu dzierżawnego o współczynnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych.

12. Wydano 6 decyzji przekazujących nieruchomości w trwały zarząd dla jednostek budżetowych tj. 4 szkół i 2 przedszkoli.

13. Rozwiązano umowę użyczenia nieruchomości położonej przy ul. Drzymały i przeznaczono do sprzedaży w drodze przetargu nieograniczonego oraz nieruchomości położonej przy ul. Małachowskiego i przekazano w użyczenie dla MOKSiR.

14. Wydano 68 decyzji na podział działek.

15. Wydano 26 zaświadczeń w sprawie zmiany nazwy ulicy, 37 zawiadomień w/s numeracji nieruchomości oraz 11 zaświadczeń dot. spraw emerytalno-rentowych, opłaty adiacenckiej, kosztów wykupu lokalu.

16. Przygotowano i przeprowadzono 106 przetargów na sprzedaż i dzierżawę nieruchomości,

17. Przygotowano wniosek o powiększenie obszaru podstrefy Chojnów o nieruchomość położoną przy ul. Kraszewskiego, zakończony powiększeniem obszar LSSE o 2,37 ha.

W wyniku przetargu ustnego nieograniczonego sprzedano dwie nieruchomości objęte granicami Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej - w 2007 dla „Impel-Perfekta" o pow.1,79 ha oraz w 2008 r dla „Feerum" S.A. o pow. 1,58 ha , położone przy ul. Okrzei.

18. Z zakresu nadzoru nad gospodarką drzewostanem:

* wydano 94 decyzje zezwalające na usunięcie zagrażających drzewa w tym 5 naliczających opłaty oraz 10 odmawiających zezwolenia na usunięcie.

19. Z zakresu promocji i edukacji ekologicznej:

* co roku w miesiącu wrześniu koordynowano akcją :Sprzątanie Świata" na terenie miasta oraz promowano i koordynowano Europejski Tydzień Zrównoważonego Transportu „ i „Dzień bez samochodu".

20. Z zakresu zarządzania kryzysowego:

* wydano 13 decyzji o nałożeniu świadczeń w tym 10 uchylających obowiązek,

* prowadzono i nadzorowano zagrożenia powodziowe,

* sporządzono plan reagowania kryzysowego dla miasta Chojnowa,

* zakupiono agregat prądotwórczy dla celów zarządzania kryzysowego,

* przeprowadzono treningi alarmowania i ostrzegania ludności.

21 Z zakresu gospodarki odpadami:

* wydano 31 postanowień w sprawie programów gospodarki odpadami.

22. Z zakresu oddziaływania na środowisko:

* wydano 27 decyzji w sprawie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedsięwzięcia,

* wydano 3 decyzje o zwrocie opłaty skarbowej.

23. Przeprowadzono spis rolny w 2010r.

 

VI. W zakresie gospodarki mieszkaniowej m.in.:

1. Przydzielono:

- 23 lokale mieszkalne,

- 54 lokale socjalne,

- 10 lokali zamiennych,

- 51 lokali po śmierci najemcy,

- 22 lokale po wyprowadzeniu się najemcy

W latach 2007-2010 przedłużono 199 umów najmu lokali socjalnych

 

VII. Pozyskane środki zewnętrzne - dotacje

W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych w latach 2006-2010 otrzymano 13.063.176, zł, z tego:

w 2007 roku otrzymaliśmy 559.084 zł:

- na oświatę 59.228 zł ( Program Uczenie się przez całe życie „Comenius" - 3.185 zł - dofinansowanie do wycieczek edukacyjnych - 3.015 zł, monitoring w szkołach – 53.027 zł,

- na ochronę zdrowia – dotacja z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w wysokości 66.783 zł, na usuwanie barier architektonicznych (winda przy ul. Grodzkiej – laboratorium),

- na gospodarkę komunalną i ochronę środowiska – dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na kwotę 85.600 zł, tj. na budowę rurociągu tłocznego, kanalizacji sanitarnej przy ul. Okrzei – 24.700 zł, na budowę kanalizacji ogólnospławnej oraz przebudowę sieci wodociągowej w ul. Skłodowskiej 44.000 zł, i budowę sieci kanalizacji ogólnospławnej w ul. Tuwima i Broniewskiego kwotę 16.900 zł.

- na organizację prac społecznie użytecznych i interwencyjnych pozyskano środki z Powiatowego Urzędu Pracy w wysokości 195.201 zł,

- na kulturę fizyczną i sport pozyskano dotację z Ministerstwa Sportu i Turystyki w kwocie 152.272 zł. Środki te uzyskano na modernizację boiska wielofunkcyjnego przy ul. Małachowskiego.

W 2008 roku otrzymaliśmy kwotę 1.423.817 zł:

- na oświatę 15.315,94 zł, dofinansowanie do nauczania języka angielskiego w szkołach podstawowych,

- na pomoc socjalną z tytułu realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki kwotę 170.119 zł,

- w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska kwotę 82.600 zł, dotacja z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przeznaczona na budowę sieci kanalizacji ogólnospławnej - ul. Rzemieślnicza – 23.600 zł, na budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla planowanego zespołu budynków jednorodzinnych przy ul. Bielawskej 59.000 zł.

Na organizację prac społecznie użytecznych, publicznych i interwencyjnych pozyskano środki z Powiatowego Urzędu Pracy w wysokości 291.771 zł,

- na kulturę fizyczną i sport w Chojnowie pozyskano dotację na realizację Programu „Moje boisko-Orlik 2012" w kwocie 666.000 zł, z tego: z Urzędu Marszałkowskiego 333.000 zł i Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego również 333.000 zł,

- na remont dachu i elewację budynku Muzeum Regionalnego w Chojnowie otrzymano dotacje z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w kwocie - 198.000 zł.

W 2009 roku otrzymaliśmy kwotę 3.383.190 zł:

- na oświatę 2.384.904 zł, tj. Program Uczenie się przez całe życie „Comenius", - w kwocie 102.146 zł (Szkoła Podstawowa Nr 3 i Gimnazjum Nr 1)., dotacja na zakup pomocy dydaktycznych „Radosna szkoła", - 23.851 zł, z Ministerstwa Sportu i Turystyki na dofinansowanie budowy międzyszkolnego basenu krytego przy szkole Podstawowej nr 4 w Chojnowie kwotę - 2.062.334 zł i na budowę boiska wielofunkcyjnego przy Szkole Podstawowej nr 3 – 196.573 zł,

- na pomoc socjalną z tytułu realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki kwotę 169.277 zł,

- w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska dotację w kwocie 44.700 zł z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej  na budowę kanalizacji sanitarnej tłocznej w ul. Kraszewskiego, Fabryczna, Plac Dworcowy, Kościuszki,

Natomiast dotację w wysokości 442.858 zł, z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na przebudowę sieci wodno-kanalizacyjnej w ul. Niemcewicza, Rejtana, Skargi, Chmielnej, Rynek, Królowej Jadwigi, Ściegiennego i Plac Zamkowy,

- na organizację prac społecznie użytecznych, publicznych i interwencyjnych pozyskano środki z Powiatowego Urzędu Pracy w wysokości 341.449 zł,

W 2010 roku pozyskano środki w wysokości 7.697.084 zł:

- na modernizację rowów melioracyjnych kwotę 30.000 zł, z Urzędu Marszałkowskiego ,

- oświatę z Ministerstwa Sportu i Turystyki na dofinansowanie budowy międzyszkolnego basenu krytego przy Szkole Podstawowej nr 4 kwotę 1.037.666 zł,

- na pomoc socjalną z tytułu realizacji Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki kwotę 146.354 zł,

- w gospodarce komunalnej i ochronie środowiska kwotę 198.000 - dotację z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na budowę sieci wodociągowej kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej w rejonie ulic: Asnyka, Południowej i Złotoryjskiej – Etap – I,

- na projekt pn. Adaptacja Domu Schrama na Miejski Ośrodek Kultury Sportu i Rekreacji kwotę 1.631.938 zł,

- na projekt pn. Rozwój społeczno-gospodarczy obszaru śródmiejskiego poprzez rewitalizacje ciągu ulic: Rynek, Plac Zamkowy, ul. Królowej Jadwigi, ul. Grottgera, ul. Ściegiennego, ul. Rynek, ( do ul. Reja) – Etap I kwotę 4.015.880 zł, ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego,

- na organizację prac społecznie użytecznych, publicznych i interwencyjnych pozyskano środki z Powiatowego Urzędu Pracy w wysokości 430.544 zł, ,

- na modernizację Baszty Tkaczy dotację w kwocie 140.000 zł, (z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego – 100.000 zł, a 40.000 zł, z Urzędu Marszałkowskiego).

- na konserwację pomników przyrody – 5.000 zł,

Zwiększona została subwencja oświatowa o kwotę 61.700 zł, z przeznaczeniem na dofinansowanie do wymiany wewnętrznej instalacji elektrycznej w Gimnazjum Nr 1.

 

W okresie trwania kadencji pozyskano 13.063.176 zł tj. z:

1/ Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej – 410.900 zł,

2/ Ministerstwa Sportu i Turystyki 3.448.845 zł,

3/ Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego - 815.858 zł,

4/ Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - Program Operacyjny – 5.647.819 zł,

5/ Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego - 298.000 zł,

6/ Powiatowego Urzędu Pracy – 1.425.655 zł,

7/ pozostałe środki w kwocie 1.016.098 zł pozyskaliśmy z: Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – Kapitał Ludzki, Ministerstwa Edukacji Narodowej.

- Serdecznie dziękuję za efektywną i intensywną pracę w minionej kadencji radnym, dyrektorom oraz pracownikom jednostek podległyc, a także pracownikom urzędu – kończył sprawozdanie burmistrz - Pragnę podkreślić ich ogromne zaangażowanie i pomoc w realizacji planowanych przedsięwzięć na rzecz Chojnowa i jego społeczności. Dziękuję też mieszkańcom naszego miasta za wspieranie działań, konstruktywną krytykę i słowa sympatii.

 

 

 



eg
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama