Na XLII sesji - m.in. o inwestycjach
Czterdziesta druga sesja Rady Miejskiej Chojnowa odbyła się 28 listopada. Tematem obrad były m.in. uchwały w sprawie stwierdzenia przekształcenia sześcioletnich szkół podstawowych w ośmioletnie, programu współpracy z organizacjami pozarządowymi czy przeprowadzenia konsultacji społecznych dotyczących Budżetu Obywatelskiego. Wysłuchano sprawozdania z funkcjonowania Przychodni Rejonowej i z prac burmistrza w ostatnim okresie. Sprawozdanie 7/2017 z pracy Burmistrza w okresie od dnia 26 września 2017 r. do dnia 27 listopada 2017 r. Z zakresu Wydziału Rozwoju Gospodarczego m.in.: * Wykonawca zakończył i zgłosił do odbioru prace związane z budową parkingu wraz z odwodnieniem przy budynku MOKSiR;
* Trwa modernizacja pokrycia dachu budynku Gimnazjum nr 1 oraz remont boiska wielofunkcyjnego przy stadionie miejskim.
* Zakończono i odebrano prace przy wymianie nawierzchni wraz z krawężnikami dojazdów do parkingu przy ul. Grunwaldzkiej. Przy dojeździe od ul. Paderewskiego rozbudowano o 2 miejsca parkingowe zatokę postojową i wymieniono jej nawierzchnię z asfaltowej na polbruk.
* Trwa procedura w celu wyłonienia Wykonawcy na budowę kładki dla pieszych nad rzeką Skora w ciągu ul. Matejki w trybie negocjacji z ogłoszeniem. * Zakończono i odebrano prace przy ociepleniu budynku MOPS.
* Trwają prace przy budowie oświetlenia Parku Śródmiejskiego w ramach zadania pn. prace konserwatorskie w obrębie zabytkowego Parku Śródmiejskiego.
* Rozpoczęto prace przy budowie oświetlenia drogowego w ulicy Słowiańskiej
. * Rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę oświetlenia drogowego w ulicach Drzymały i Chopina z podłączeniem ul. Kościuszki. Z Wykonawcą podpisano umowę o roboty budowlane. * Ogłoszono przetarg nieograniczony na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w ul. Reymonta i Ogrodowa wraz z budową ul. Reymonta (etap I) oraz na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej wraz z budową chodnika przy ul. Kraszewskiego. * Ogłoszono przetarg nieograniczony na remont grobowca rodziny Pospiszil, dachów budynku obsługi cmentarza komunalnego oraz budynku Urzędu Miejskiego. * Trwa przebudowa chodnika przy ul. Sikorskiego na wysokości budynków nr 2 i 4 .
* Wykonano wiatę przystankową na Placu Dworcowym oraz ogród zabaw dla dzieci przy ul. Gen. St. Maczka w ramach budżetu obywatelskiego.
* Sporządzono projekt listy przydziału lokali na rok 2018. Zaplanowano przydział 19 lokali zamiennych, 11 lokali mieszkalnych, 6 lokali socjalnych oraz 10 lokali w związku z remontem budynku przy ul. Legnickiej 41A/B. * Rozpoczęto dekorację miasta na okres świąteczny, ustawiono 2 choinki, częściowo zamontowano światełka na drzewkach w Rynku. * Prowadzone są prace na terenach zieleni miejskiej w celu przygotowania rabat do sezonu zimowego. * Wybrano, w wyniku zapytań ofertowych, firmę do zarządzania, zamykania i rekultywacji Składowiska Odpadów w Białej. * Rozpoczęto budowę monitoringu miasta. * Przeprowadzono naprawy punktowe nawierzchni jezdni ul. Fabrycznej. * Wykonano równanie dróg gruntowych na terenie miasta. * Zakupiono kruszywa bazaltowe w celu utwardzenia nawierzchni dróg gruntowych i ciągów pieszych na terenie cmentarza komunalnego. * Zakupiono 2 t. masy asfaltowej w workach przeznaczonej do uzupełniania ubytków w jezdniach. * Rozpoczęto prace porządkowe na terenie stawu przy ul. Okrzei. Z zakresu Wydziału Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska m.in.: * Sprzedano w drodze bezprzetargowej: - na rzecz dotychczasowych najemców 5 lokali mieszkalnych z zastosowaniem obowiązujących bonifikat. - garaż na rzecz dotychczasowego najemcy przy ul. Drzymały. * Przygotowano i ogłoszono przetargi ustne nieograniczone na sprzedaż: - dziesięciu działek pod zabudowę garażami przy ul. Zielonej, - dwunastu działek pod zabudowę garażami przy ul. Parkowej, - lokalu użytkowego przy ul. Samorządowej. * Przygotowano i ogłoszono przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż nieruchomości niezabudowanej przeznaczonej pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną, położonej przy ul. M. Kopernika, zakończony wynikiem negatywnym. * Wydano 4 zgody na wykreślenie hipotek ustanowionych z tytułu bonifikat udzielonych przy wykupie lokali, w związku z upływem 5 lat od dnia ich nabycia od miasta. * Wydano 13 wypisów i wyrysów oraz 21 zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta. * Wydano postanowienie pozytywnie opiniujące podział działki położonej przy ul. Paderewskiego, pod względem zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego miasta. * Wydano trzy decyzje dla osób fizycznych w celu wydzielenia działek pod zabudowę mieszkaniową przy ul. Dąbrowskiego i Ogrodowej, oraz z urzędu przy ul. Paderewskiego, w celu wydzielenia działki do sprzedaży na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej. Z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich m.in.: * Wypłacono świadczenia wychowawcze na kwotę 520.306,50 zł. dla 1.041 dzieci. * Wypłacono dodatki mieszkaniowe w wysokości 26.987,46 zł. oraz zryczałtowane dodatki energetyczne w wysokości 1.793,10 zł. Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego m.in.: * Przyjęto 294 wnioski o wydanie aktów stanu cywilnego. * Wydano 462 odpisy aktów stanu cywilnego oraz sprostowano i uzupełniono 15 aktów stanu cywilnego. * Sporządzono 195 przypisków, 44 wzmianek przy aktach stanu cywilnego, 7 aktów urodzeń, 21 aktów małżeństwa i 27 aktów zgonu. * Przeprowadzono 228 migracji aktów. * Sporządzono 12 zapewnień do zawarcia związku małżeńskiego, w tym 9 zapewnień do ślubu cywilnego i 3 zapewnienia do ślubu konkordatowego. * Wpisano 10 zagranicznych dokumentów stanu cywilnego do polskiego rejestru w drodze transkrypcji. * Sporządzono 2 wnioski o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.
GCh
|