1 sierpnia sieć telewizji kablowej funkcjonująca na terenie naszego miasta zmieniła właściciela. Wśród abonentów kablówki pojawił się niepokój. Zmiany na ogół, w przekonaniu płatników, mają swoje negatywne konsekwencje. Na prośbę naszych Czytelników zebraliśmy kilka wstępnych informacji na temat nowego właściciela.
Od niespełna dwóch miesięcy kablówka jest w posiadaniu firmy Multimedia.
Chojnów był jednym z kilkunastu ośrodków przejętych w tym czasie przez tę firmę.
- Zakup 15 nowych sieci pozwoli nam na świadczenie usług w miastach, w których nie byliśmy do tej pory obecni, a które znajdują się w pobliżu naszego zasięgu – mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska. – Przejmowani przez nas abonenci zyskają dostęp do wielu atrakcyjnych usług, które, najczęściej, oferujemy jako pierwsi w sieciach kablowych w kraju. Teraz jest to również HDTV, czyli telewizja cyfrowa w wysokiej rozdzielczości.
Z chwilą przejęcia kablówki rozpoczął się proces przepisywania umów z abonentami. Nowy właściciel zapewnia, że do końca roku nie przewiduje znaczących zmian czy to w zakresie cennika usług czy też poszerzenia dotychczasowych usług.
- W przyszłym roku przystąpimy do modernizacji sieci w Chojnowie – wyjaśnia Krystyna Kanownik Dyrektor Biura Public Relations Rzecznik Prasowy Multimedia Polska - Umożliwi to wprowadzenie standardów obowiązujących w sieci Multimediów tj. również cyfrowej telewizji kablowej z programami w wysokiej rozdzielczości (HD), usług dodanych np. wideo na żądanie oraz telefonii stacjonarnej. Wówczas zwiększymy zapewne prędkość Internetu.
Multimedia Polska, jak piszą o sobie na stronie internetowej, jest jednym z czołowych polskich dostawców usługi Triple Play, łączącej w jednym pakiecie: telewizję, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telefonię stacjonarną. Jest także pierwszym operatorem w kraju, który wprowadził cyfrową telewizję kablową w wysokiej rozdzielczości (HDTV) z sygnałem komunikacji zwrotnej.
Firma działa w całej Polsce w ponad 1,6 tys. miejscowościach.
Z usług Multimedia Polska korzystało na dzień 30 czerwca 2007 r. łącznie 601 tys.
Spółka jest znana w Polsce jako jeden z operatorów, który jako pierwszy wprowadza na rynek nowe i innowacyjne produkty oraz usługi. Firma jako pierwsza w kraju wprowadziła na wiosnę 2006 r. telewizję cyfrową dla klientów telefonicznych (IP TV). Jako jedna z pierwszych zaoferowała usługi pakietowe Triple Play, cyfrowe usługi telefoniczne (VoIP) dla abonentów sieci kablowej, a także szerokopasmowy dostęp do Internetu. Także jako pierwszy operator w kraju Multimedia Polska, w maju 2007 r., wprowadziła cyfrową telewizję kablową w wysokiej rozdzielczości (HDTV) z kanałem komunikacji zwrotnej.
Istotnym elementem przewagi Spółki nad konkurencją jest największa spośród polskich operatorów telewizji kablowej - ogólnopolska sieć szkieletowa, gotowa do wdrożenia telewizji cyfrowej. Sieć posiada ponad 80 punktów styku z sieciami innych operatorów m.in. TP i operatorów komórkowych. Ponadto, Multimedia Polska jako jedyny operator telewizji kablowej w Polsce świadczy usługi zarówno za pośrednictwem sieci kablowych jak i klasycznych sieci telefonicznych PSTN.
Plany rozwojowe Multimedia Polska zakładają m.in. dalsze zwiększanie liczby klientów korzystających z usług pakietowych Double Play i Triple Play, a co za tym idzie wzrostu średniego przychodu na abonenta. Firma wprowadza telewizję cyfrową dla abonentów kablowych, a co za tym idzie dodatkowe usługi, m.in. wideo na żądanie. Istotnym elementem strategicznym firmy jest dalsza konsolidacja rozdrobnionego rynku operatorów kablowych.
opr. Emilia Grześkowiak