W trakcie pierwszej w tym roku sesji, radni wysłuchali rocznych sprawozdań z działalności Miejskiej Komisji Mieszkaniowej, prac burmistrza, podsumowano także działalność rady w 2007r.
- Podczas 15 ubiegłorocznych spotkań - powiedziała Maria Steć, przewodnicząca komisji mieszkaniowej -rozpatrzyliśmy 316 spraw mieszkaniowych dotyczących m.in:
przedłużenia umowy najmu lokalu socjalnego, przydziału lokalu socialnego, lokalu komunalnego lub zamiennego, komunalnego po śmierci najemnicy, przydziału lokalu do remontu we własnym zakresie. W terenie sprawdzono 99 wniosków o przydział mieszkania, podań i zgłoszonych spraw spornych.
W ubiegłym roku komisja mieszkaniowa przydzieliła 8 lokali mieszkalnych, 20 lokali socjalnych, 15 lokali zamiennych, 17 lokali po śmierci, 4 lokale po wyprowadzeniu się najemcy, 53 przedłużenia umów najmu lokali socjalnych i przeprowadzono 3 zamiany międzylokatorskie. 5 lokali socjalnych przekazano spółdzielni mieszkaniowej
w związku z realizacją wyroków sądowych.
- Potrzeby mieszkaniowe Chojnowa według oceny komisji, aktualnie wynoszą około 112 mieszkań - dodała M. Steć. -Nadmienić należy, że mieszkania pozyskiwane z ruchu ludności są w bardzo złym stanie technicznym. Najczęściej są to lokale zawilgocone, zagrzybione i zdewastowane. Powoduje to wzrost kosztów i oddala w czasie przekazywanie takich mieszkań nowym najemcom.
Podsumowanie prac służb miejskich w 2007 rok przedstawił radnym burmistrz.
I. W zakresie drogownictwa
1. Wykonano naprawy cząstkowe nawierzchni asfaltowych ulic miejskich przy użyciu emulsji i grysów w ilości 43 t.
2. W ramach kampanii Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu oraz Europejskiego dnia bez samochodu wprowadzono zmianę organizacji ruchu drogowego na jednokierunkowy w ciągach ulic: Królowej Jadwigi - Ściegiennego i Komuny Paryskiej na odcinku od ulicy Niemcewicza do ul. Ciemnej.
3. Przeprowadzono prace związane z odnowieniem oznakowania poziomego:
- przejścia dla pieszych w ciągach dróg miejskich ze szczególnym uwzględnieniem szkół, przedszkoli, świetlic szkolnych (50 przejść).
4. Nadzorowano prace związane z przeprowadzeniem akcji zimowej na terenie miasta, (zakupiono 120 t. piasku i 80 t. soli drogowej).
5. Zakupiono 150 t. kamienia drogowego o frakcji 0-31,5 mm, który wykorzystano do utwardzenia i uzupełnienia nawierzchni dróg gruntowych - ul. Brzozowa i Południowa oraz alejek na terenie Cmentarza Komunalnego.
6. Wyrównano drogi gruntowe sprzętem mechanicznym.
7. Z tytułu opłat za zajęcie pasa drogowego uzyskano dochody w wysokości 17.738 zł.
8. Wykonano I etap prac związanych z System Informacji Miejskiej, w ramach którego zamontowano 172 tablice na 52 słupach.
9. Wyrównano i ogrodzono teren na plac sportowo - rekreacyjny przy ul. Małachowskiego - MDK.
II. W zakresie oświetlenia ulic i placów
1. Przeprowadzono kwartalne przeglądy stanu oświetlenia ulicznego z przedstawicielami EnergiaPro Koncern Energetyczny.
2. Zakupiono 145 opraw sodowych oświetlenia ulicznego.
III. W zakresie inwestycji wykonano:
1. Wymianę nawierzchni ul. Żeromskiego.
2. Wymianę okien w budynkach Gimnazjum nr 1.
3. Remont pokrycia dachów budynku A i B w SP 4.
4. Przebudowę dojścia do budynku przy ul. Szpitalnej 6 - Przychodnia Rejonowa - Oddział Rehabilitacji.
5. Budowę ul. Tuwima wraz z przebudową sieci kanalizacji ogólnospławnej.
6. Budowę sieci kanalizacji ogólnospławnej i przebudowę sieci wodociągowej w ul. M. Skłodowskiej.
7. Remont pokrycia dachów sali gimnastycznej przy Gimnazjum nr 2.
8. Budowę trybun sportowych na stadionie miejskim.
9. Remont pomieszczeń biurowych wydz. FB w Urzędzie Miejskim.
10. Wymianę okien w Gimnazjum nr 2 w elewacji frontowej.
11. Budowę boiska wielofunkcyjnego przy ul. Małachowskiego.
12. Zakończono remont kładki dla pieszych nad rzeką Skorą.
IV. W zakresie projektów
Zlecono wykonanie:
1) projektu rewitalizacji rejonu Śródmiejskiego (Rynek, Pl. Zamkowy, ul. Królowej Jadwigi, ul. Ściegiennego i Grottgera).
2) adaptacji "Domu Schrama" na Miejski Ośrodek Kultury, Sportu i Rekreacji.
3) projektu budowlano - wykonawczego przebudowy sieci wodno - kanalizacyjnej w rejonie Śródmiejskim.
Wykonano projekty na:
- budowę ul. Rzemieślniczej,
- budowę sieci wodno - kanalizacyjnej dla planowanego osiedla domów jednorodzinnych przy ul. Bielawskiej.
- przebudowę sieci wodociągowej w ul. Okrzei
- budowę sieci wodno - kanalizacyjnej w rejonie ulic: Asnyka, Południowej i Złotoryjskiej
V. W zakresie organizacji prac interwencyjnych
Łącznie w roku 2007 realizowano zatrudnienie w ramach prac interwencyjnych dla 42 osób, w tym kontynuacja umów z roku 2006 - 4 osoby.
Realizowano następujące zadania:
obsługa sezonowa utrzymania terenów zielonych nie objętych przetargiem oraz ogrodów zabaw dla dzieci łącznie z nasadzeniami drzew i krzewów,
konserwacja - koszenie skarp koryta rzeki Skory w granicach miasta,
roboty remontowo - malarskie w przedszkolu Nr 1 i Nr 3,
porządkowanie terenów komunalnych,
remonty i malowanie elewacji budynków
budowa ogrodzenia placu zielonego przy MDK,
naprawa elewacji budynku Muzeum Regionalnego,
wymiana nawierzchni chodników.
Na podstawie ustawy Prawo Zamówień Publicznych dokonano zakupu materiałów niezbędnych do prowadzenia robót i wymieniono nawierzchnię chodników na następujących ulicach: Wojska Polskiego - 693 m2, Małachowskiego - 24 m2, Drzymały - 95 m2, Grottgera/Tkacka - 19 m2, Konarskiego - 24 m2, Rynek - 64 m2, Kilińskiego - 1904 m2, Paderewskiego/Brzozowa - 103 m2.
Łącznie wykonano 2926 m2 nawierzchni chodników, chodnik przy ulicy Wojska Polskiego wykonano na zasadach współfinansowania z Zarządcą drogi tj. Starostwem Powiatowym w Legnicy.
VI. W zakresie organizacji prac społecznie-użytecznych
Zawarto z Powiatowym Urzędem Pracy w Legnicy Filia w Chojnowie dwa porozumienia na organizację miejsc pracy dla osób długotrwale bezrobotnych, kierowanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.
Porozumienia zawarto na okresy: 15.03.2007 - 15.09.207 dla 40 bezrobotnych oraz 01.06.2007 - 30.11.2007 dla 20 bezrobotnych.
Bezrobotni byli zatrudnieni na okres 6 miesięcy w wymiarze pracy 10 godzin tygodniowo i wykonywali prace związane z porządkowaniem terenów komunalnych.
VII. W zakresie zieleni miejskiej
Wykonano dokumentacje techniczne:
- projekt zagospodarowania zabytkowego Parku Śródmiejskiego łącznie z oświetleniem;
- projekt zagospodarowania ciągu pieszego wzdłuż rzeki Skory wraz z terenem rekreacyjnym i oświetleniem na odcinku od ul. Wolności do ul. Legnickiej w Chojnowie.
- posadzono 21 drzew iglastych i 16 liściastych.
VIII. W zakresie gospodarki mieszkaniowej
W roku 2007 przydzielono:
- 8 lokali mieszkalnych,
- 20 lokali socjalnych,
- 15 lokali zamiennych,
- 17 lokali po śmierci najemcy,
- 4 lokale po wyprowadzeniu się najemcy
W roku 2007 przedłużono 53 umowy najmu lokali socjalnych.
IX. W zakresie pozyskiwania środków zewnętrznych uzyskano:
1. Dotację w wysokości 16.900 zł. i pożyczkę w wysokości 33.900 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie - budowa ul. Tuwima z siecią ogólnospławną.
2. Dotację w wysokości 44.000 zł. i pożyczkę w wysokości 111.000 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie - budowa sieci wodno - kanalizacyjnej w ul. M. Skłodowskiej.
3. Dotację w wysokości 24.700 zł. i dotację w wysokości 24.700 zł. z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na zadanie - budowa rurociągu tłocznego kanalizacji sanitarnej w ul.Okrzei.
4. Dotację w wysokości 152.271 zł. z Ministerstwa Sportu na budowę boiska wielofunkcyjnego przy ul.Małachowskiego.
5. Dotację w wysokości 66.784 zł. z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na usunięcie barier architektonicznych - budowa platformy podnośnej do budynku Przychodni Rejonowej - Rehabilitacja przy ul. Szpitalnej.
6. Dotację z Kuratorium Oświaty we Wrocławiu w wysokości 53.027 zł. na założenie monitoringu w Szkole Podstawowej Nr 3 oraz na modernizację istniejącego monitoringu w Szkole Podstawowej Nr 4, Gimnazjum Nr 1 i Gimnazjum nr 2.
X. W zakresie gospodarki gruntami i ochrony środowiska
W wyniku czynności związanych z gospodarowaniem gminnym zasobem nieruchomości:
1. W drodze przetargu ustnego nieograniczonego sprzedano:
- nieruchomość zabudowaną budynkiem wpisanym do rejestru zabytków położoną przy ul. Głowackiego,
- nieruchomość niezabudowaną z przeznaczeniem pod budowę CPN wraz z parkingiem oraz na usługi hotelarskie przy ul. Parkowej,
- nieruchomość niezabudowaną położoną przy ul. Okrzei na terenie objętym granicami Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, na której została wybudowana pralnia chemiczna przez firmę „IMPEL-PERFEKTA",
- nieruchomość zabudowaną budynkiem warsztatowo -szkoleniowym przy ul.Witosa,
- nieruchomość niezabudowaną położoną przy ul. Boh. Getta Warszawskiego przeznaczoną pod zabudowę mieszkaniową,
- nieruchomość zabudowaną budynkiem warsztatowo-magazynowym położoną przy ul. Fabrycznej,
- działkę pod zabudowę garażem przy ul. Legnickiej i 9 działek przy ul. Parkowej,
- trzy lokale użytkowe przy ul. Legnickiej 38, ul. Kościuszki 18 i ul. Kolejowej 18,
- lokal mieszkalny przy ul. Krasickiego 2,
2. W drodze bezprzetargowej sprzedano:
- na rzecz najemcy dwa lokale użytkowe położone przy ul. Legnickiej 17 i Rynek 23,
- nieruchomość gruntową na rzecz dotychczasowych użytkowników wieczystych pod pawilonem przy ul. Paderewskiego,
- na rzecz najemców 46 lokali mieszkalnych przy zastosowaniu 95 % i 92 % bonifikaty.
3. Zawarto 15 umów dzierżawnych (tj: na prowadzenie działalności handlowej na targowisku miejskim, ogrody przydomowe przy ul. Ćwiklińskiej, Reja, grunty użytkowane rolniczo) oraz zgodnie z uchwałą zostały podwyższone opłaty z tytułu czynszu dzierżawnegoo współczynnik wzrostu cen i usług konsumpcyjnych,
4. Wydano 38 decyzji w sprawie przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności dla Spółdzielni Mieszkaniowej „Młodość" oraz siedem na rzecz osób fizycznych,
5. Wydano 5 decyzji ustalających opłaty ( opłata planistyczna), z tytułu wzrostu wartości nieruchomości na skutek uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta, położonych w obrębie 3,
6. Za zaległości podatkowe wobec Gminy przejęto:
- własność pięciu studni wierconych ujęcia wody we wsi Piotrowice wraz z siecią wodociągową o długości 2,0 km, od Syndyka Masy upadłości „KAZ- DOLZAMET" S.A.,
- cztery działki o łącznej powierzchni 1,09 ha wraz z budynkami: (budynek warsztatowy, rampa betonowa, portiernia z wiatą i droga betonowa) od firmy „Dolzamet Fabryka Łańcuchów" Sp. z o.o. z siedzibą w Chojnowie,
7. Na wniosek gminy w drodze komunalizacji zgodnie z Decyzją Wojewody Dolnośląskiego uzyskano prawo własności:
- działki niezabudowanej będącej w użytkowaniu wieczystym gminy o powierzchni 23.657 m2 położonej przy ul Kraszewskiego oraz działki stanowiącej drogę wewnętrzną o powierzchni 2.018 m2 położonej w obrębie 2 miasta,
- działki niezabudowanej o powierzchni 314 m2 położonej przy ul. Przelot,
- działki zabudowanej stacją transformatorową o powierzchni 35 m2 położonej w obrębie 6 miasta.
8. Wydano dwie decyzje na wygaszenie trwałego zarządu dla CHZGKiM w Chojnowie na część działki o powierzchni 71 m2 zabudowanej stacją transformatorową przy ul. Kraszewskiego oraz dla MDK w Chojnowie na część działki niezabudowanej o powierzchni 145 m2,
9. Wydano 23 decyzje na podział działek,
10. Przedłużono umowę użyczenia stawu miejskiego dla Polskiego Związku Wędkarskiego w Legnicy,
12. Wydano 7 zaświadczeń w/s: numeracji nieruchomości, prowadzenia gospodarstwa rolnego oraz o kosztach wykupu lokalu mieszkalnego,
13. Wydano zezwolenie na przeprowadzenie i wykonywanie na nieruchomości przyłącza cieplnego do budowanego pawilonu przy ul. Legnickiej-ul. Sikorskiego.
14. Udzielono dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej w kwocie 25.000 zł jako dofinansowanie prac konserwatorskich i restauratorskich przy witrażach w kościele p.w. św. Apostołów Piotra i Pawła w Chojnowie,
15. Przeprowadzono przetarg nieograniczony w oparciu o zamówienia publiczne na wykonywanie wycen nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży, w wyniku którego wyłoniono rzeczoznawców majątkowych.
16. W wyniku nadzoru nad gospodarką drzewostanem wydano 26 decyzji w zakresie usuwania drzew i krzewów z obowiązkiem nasadzenia oraz jedną z pobraniem opłaty,
17. W zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi wydano 16 postanowień,
18. Przy udziale firmy specjalistycznej zlikwidowano zagrożenie z terenu nieczynnego Browaru. Usunięto pozostawiony amoniak z instalacji amoniakalnej używanej w procesie chłodzenia piwa,
19. Przeprowadzono na terenie miasta akcję "Sprzątanie Świata - Polska 2007",.
20. Współuczestniczono w przeprowadzeniu wyborów do Rady Powiatu Dolnośląskiej Izby Rolniczej,
21. Wydano 5 decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji tj: przebudowa sieci wodno-kanalizacyjnej w ul. Asnyka, ul. Parkowej, ul. Skłodowskiej, ul. Bielawskiej,
22. Wydano decyzję nakładającą obowiązek wykonania świadczeń i 9 decyzji uchylających w sprawie świadczeń rzeczowych ( w zakresie spraw obronnych).
23. Dokonano modernizacji i konserwacji radiotelefonów i urządzeń nagłaśniających na terenie miasta,
24. Przeprowadzono trening Akcji Kurierskiej i stałego dyżuru z udziałem pracowników urzędu.
XI. Z zakresu spraw obywatelskich
1. Dowody osobiste:
- przyjęto i skompletowano 3469 wniosków o wydanie dowodów osobistych,
- wydano 2974 dowodów osobistych,
- wysłano 650 szt. zapotrzebowań po koperty dowodowe do innych urzędów,
- wysłano 540 szt. kopert dowodowych na wezwanie innych urzędów,
- uzupełniono bazę elektroniczną ewidencji ludności przez aktualizację na bieżąco o nowe nr dowodów osobistych - ok. 300 poz.,
- wydano 85 zaświadczeń o utracie dowodu osobistego,
- unieważniono 3000 dowodów osobistych w systemie SOO z różnych przyczyn (np. utrata dowodu, zmiana danych osobowych, adresowych, wymiana ustawowa),
- wydano decyzję w sprawie prowadzenia zbiórki publicznej.
2. Ewidencja ludności:
- przeprowadzono 15 postępowań administracyjnych i wydano 15 decyzji o wymeldowanie osób,
- sporządzono dla szkół wykazy - dzieci podlegających obowiązkowi szkolnemu,
- przyjęto: 196 aktów urodzeń, 123 akty zgonu, 164 akty małżeństwa,
- przyjęto 49 aktów stanu cywilnego (uznania i rozwody),
- przyjęto 404 zgłoszenia pobytu stałego oraz 447 zgłoszeń pobytu czasowego,
- przyjęto 320 zgłoszeń wymeldowania z pobytu stałego i 419 zgłoszeń wymeldowania z pobytu czasowego,
- potwierdzono 224 zameldowania na pobyt czasowy z innych Urzędów,
- wydano 324 zaświadczeń zameldowania i wymeldowania,
- udostępniono 324 danych osobowych i adresowych,
- przygotowano listy wyborców do wyborów Sejmu i Senatu Rzeczypospolitej Polskiej.
3. Dodatki mieszkaniowe:
- przyjęto i rozpatrzono 1028 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego, tj. wydano 970 decyzji pozytywnych i 58 decyzji negatywnych,
- łącznie w 2007 roku wypłacono dodatki mieszkaniowe kwotę 740.925,60 zł,
- potwierdzono 980 oświadczeń dot. poświadczenia własnoręczności podpisu o stanie rodzinnym i majątkowym składającego oświadczenie,
- wydano 30 decyzji dot. wstrzymania wypłaty dodatku mieszkaniowego osobom, które mają zadłużenia czynszowe, powyżej dwóch miesięcy.
4. Sprawy wojskowe
- opracowano wnioski do Wojewódzkiego Planu Poboru,
- sporządzono listy poborowych,
- wydano 5 decyzji dotyczących uznania poborowego odbywającego służbę zastępczą za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
- przeprowadzono rejestrację przedpoborowych rocznika podstawowego.
XII. Z zakresu organizacji i promocji
1. Przeprowadzono wybory do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzone na dzień 21 października 2007 r.
2. Ogłoszono i rozstrzygnięto 11 konkursów na realizację zadań publicznych na terenie miasta Chojnowa na 2007 rok.
3. Dokonano oceny pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Chojnowie.
4. Uzyskano certyfikat i znak „Gmina Fair Play"
5. Przygotowano i przekazano do publikacji materiały promocyjne do: Dolnośląskiej Agencji Promocji i Obsługi Samorządów, Gazety Wyborczej, Gazety Wrocławskiej, Polskiego Klubu Infrastruktury Sportowej, Polish Bisiness Magazyn, wydawnictw związanych z wyścigiem pn. „Szlakiem Grodów Piastowskich", WTP - Wrocławskiej Fabryki Prasowej - miesięcznika „Nieruchomości Plus", „Wrocławianina"
6. Przekazywano informacje prasowe do lokalnych mediów - „Gazeta Wrocławska", „Gazeta
Piastowska", „Konkrety", „Radio Plus", telewizja kablowa.
7. Przygotowano materiały (teksty, zdjęcia, projekty graficzne) do folderu miejskiego.
8. Aktualizowano Biuletyn Informacji Publicznej i portal internetowy Urzędu Miejskiego.
9. Zakupiono oprogramowanie oraz niezbędny sprzęt do elektronicznego obiegu dokumentów.
XIII. Z zakresu oświaty
1. Zatwierdzono arkusze organizacyjne szkół i przedszkoli na rok szkolny 2007/2008.
2. Dokonano oceny cząstkowej pracy Dyrektora Przedszkola Miejskiego Nr 1 w Chojnowie.
3. Wydano 6 decyzji w sprawie przyznania dofinansowania kosztów poniesionych w związku z nauką zawodu młodocianego pracownika na kwotę 65.456 zł.
4. Wydano 576 decyzji w sprawie przyznania stypendium szkolnego dla uczniów na kwotę 177.613,00 zł.
5. Przeprowadzono konkursy na stanowisko Dyrektora Gimnazjum Nr 1 i stanowisko Dyrektora Gimnazjum Nr 2.
6. Rozpatrzono wnioski i przyznano 6 nagród Burmistrza Miasta Chojnowa dla nauczycieli.
XIV. Z zakresu podatków
1.Wydano 3.026 decyzji wymiarowych i 46 decyzji dot. należności podatkowych (odroczenia, rozłożenia na raty, ulgi) oraz sprawdzono 216 deklaracji podatkowych.
2.Wydano 91 zaświadczeń.
3.Sporządzono 125 wezwań i pism do podatników.
4.Wydano 4 decyzje w sprawie zwrotu podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej.
5. Wysłano 992 upomnienia w sprawie zaległości podatkowych.
6. Wystawiono 102 tytuły wykonawcze do Urzędów Skarbowych.
7. Zabezpieczono zaległości podatkowe poprzez wpis 7 hipotek przymusowych na nieruchomościach dłużników.
8. Wydano 172 postanowienia o zarachowaniu wpłaty w podatkach.
Sprawozdanie 1/2008 z pracy Burmistrza Miasta Chojnowa w okresie od dnia 28 grudnia 2007 r. do dnia 30 stycznia 2008 r. (wyciąg)
Z zakresu Wydziału Rozwoju Gospodarczego m.in.:
1. Przeprowadzono przetargi nieograniczone:
- na budowę ogrodzenia rozbudowywanej części cmentarza komunalnego - wybrano wykonawcę,
- na modernizację kaplicy cmentarnej - przetarg unieważniono z powodu braku ofert.
2. Ogłoszono przetargi nieograniczone:
- na budowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla zespołu budynków jednorodzinnych przy ul. Bielawskiej,
- na wybór inżyniera kontraktu dla inwestycji pn. „Budowa międzyszkolnego basenu krytego przy SP Nr 4",
- na modernizację kaplicy cmentarnej (kolejny przetarg),
- na wymianę stolarki okiennej w Gimnazjum nr 2 (ciąg dalszy),
3. Odbyło się otwarcie ofert w przetargu nieograniczonym na budowę ul. Łużyckiej. Złożone zostały 3 oferty, komisja przetargowa analizuje poszczególne oferty w celu wybrania najkorzystniejszej.
4. Zakończono i odebrano zadanie pn. „Wymiana stolarki okiennej w elewacji frontowej w Gimnazjum Nr 2.
5. Zakończono remont pomieszczeń wydziału finansowo - budżetowego w Urzędzie Miejskim.
6. Przygotowywany jest przetarg nieograniczony na budowę ul. Rzemieślniczej.
7. Przeprowadzono modernizację monitoringu miasta Chojnowa:
- wymieniono kamerę w Rynku,
- naprawiono kamerę przy Pl. Dworcowym,
- zmodernizowano urządzenia do archiwizacji zarejestrowanych zdarzeń, które znajdują się na terenie Komisariatu Policji,
8. Zdemontowano oświetlenie świąteczne.
9. Pozyskano od Zarządu Dróg Powiatowych kostkę granitową w ilości około 15 - 20 m3.
10. Prowadzona jest wymiana opraw oświetlenia ulicznego na energooszczędne sodowe.
11. Zakończono montaż tablic Miejscowego Systemu Informacji - I etap.