Na XIX sesji - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl



artykuły:

ostatnie
popularne
komentowane
regulamin
archiwum PDF
stopka redakcyjna
ogłoszenia
podgląd artykułów
podgląd komentarzy



Na XIX sesji




Podczas marcowej sesji chojnowscy radni zapoznali się m.in. z działalnością w minionym roku Społecznej Komisji Mieszkaniowej i ChZGKiM.

Treść sprawozdań we fragmentach. Oryginały do wglądu w Biurze Rady Miejskiej.

Sprawozdanie z pracy Społecznej Komisji Mieszkaniowej

W roku 2015 Komisja odbyła 13 spotkań, na których omówiono 516 spraw mieszkaniowych dotyczących m.in: przedłużenia umowy najmu lokalu socjalnego, przydziału lokalu socjalnego, przydziału lokalu mieszkalnego lub zamiennego, przydziału lokalu komunalnego po śmierci najemcy lub wyprowadzeniu się najemcy, przydziału pomieszczeń tymczasowych, przydziału lokalu do remontu we własnym zakresie.

W terenie sprawdzono 169 wniosków o przydział mieszkania, podań i zgłoszonych spraw spornych.

Przeprowadzono weryfikację listy przydziału lokali komunalnych opracowanej na rok 2015.

Sporządzono listę przydziału lokali zamiennych, mieszkalnych, socjalnych, do remontu we własnym zakresie i przydziału lokali zamiennych w związku z remontem budynku przy ul. Legnickiej 41AB na rok 2016, w której na pierwszych miejscach znalazły się rodziny z listy 2015r. w ilości 22 rodzin/osób - spełniających nadal warunki do przydziału mieszkania komunalnego.

Lista z roku 2015 liczyła 39 rodzin/osób.

Na rok 2016 zaplanowano przydzielić 49 mieszkań, z tego 33 lokale zamienne, 9 lokali mieszkalnych, 6 lokali socjalnych i 1 lokal do remontu we własnym zakresie.

W roku 2015  przydzielono łącznie 16 lokali mieszkalnych, 8 lokali po spłaceniu zaległego zadłużenia, 101 lokali socjalnych (dotyczy przydziałów lokali socjalnych oraz przedłużeń umów najmu lokali), 9 lokali po śmierci najemcy, 4 lokale po wyprowadzeniu się najemcy, 18 pomieszczeń tymczasowych (w lokalach wspólnych), 3 lokale na czas remontu mieszkania dotychczasowego, z którego ze względy na stan techniczny lokalu, należało przesiedlić lokatora. Przeprowadzono 4 zamiany międzylokatorskie.

 

Potrzeby mieszkaniowe Miasta Chojnowa wg oceny Komisji, wynoszą około 39 mieszkań, w tym: 10 lokali na realizację wyroków sądowych, 12 lokali na realizację listy w zakresie przydziału lokali mieszkalnych, 6 lokali socjalnych dla osób/rodzin zakwalifikowanych przez SKM, 2 lokale do remontu własnego.

Mieszkania pozyskiwane z ruchu ludności są w bardzo złym stanie technicznym. Najczęściej są to mieszkania do remontu.

 

Informacja o funkcjonowania Oddziału Estetyki Miasta w 2015 r.

Oddział Estetyki Miasta wykonuje następujące prace: oczyszczanie ulic i chodników miejskich, zimowe utrzymanie ulic i chodników miejskich, zimowe utrzymanie ulic powiatowych, selektywna zbiórka odpadów, prowadzenie Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów.

W 2015 roku z terenu miasta zebrano następujące odpady:

* Papier - 72,41 ton, w 2014r. zebrano 41,1tony

* Platik PET - 103 tony, w 2014r. - 66,4 tony

* Szkło - 136,46 tony, w 2014r. 155,1tony

* Odpady wielkogabarytowe zbierane przy pojemnikach i w PSZOK-u - 54,44 tony, w roku 2014 - 10 ton

* Odpady ulegające biodegradacji (trawa, liście, gałęzie) - 20,28 ton, w roku 2014 - 1 tona

* Odpady z budowy - 21,36 ton w 2014r. 8,36 ton

* Zużyte opony - 7,02 tony, w 2014 roku - brak

* Elektroodpady - 3 tony, w 2014r. - 2,7 ton

Ze sprzedaży papieru i plastiku uzyskano 16 023zł

 

Gospodarka wodociągowo-kanalizacyjna

Woda

Dane ogólne za 2015 r. - długość czynnej sieci wodociągowej:

- magistralnej (przesyłowej): 6,6 km

- rozdzielczej (bez przyłączy): 26,1 km (100%) w tym z rur:

cementowo-azbestowych  =  0,4 km - (1,53 %)

PCV =  2,8 km - (10,73 %)

żeliwnych  =  15,95 km - (61,11 %)

stalowych  =  0,2 km - (  0,77 %)

PEHD  = 6,75 km - (25,86 %)

- liczba przyłączy do sieci wodociągowej od budynków mieszkalnych i zbiorowego zamieszkania: 803 szt

- dobowa produkcja wody (średnia z całego roku 2014): 2.180 m3/dobę

- liczba ludności zaopatrywanej w wodę: ok. 14.000 mieszkańców

- woda pobrana z ujęć: 677,7 tys. m3

 

Sieć wodociągowa

Kontrola jakości wody odbywa się według ustalonego w umowie z Państwową Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną "Harmonogramu pobierania próbek wody" obejmujący 10 punktów poboru wody na terenie miasta Chojnowa. W 2015 roku pobrano 19 próbek w ramach monitoringu kontrolnego i 4 próbki w ramach monitoringu przeglądowego. W ciągu roku w ramach prowadzonej kontroli wewnętrznej łącznie uzyskano ponad 40 sprawozdań z badań wody w zakresie mikrobiologii i fizykochemii, na podstawie których co kwartał CHZGKiM dostawał decyzję wydawaną przez Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Legnicy stwierdzającą pozytywną przydatność do spożycia przez ludzi wody z wodociągu sieciowego w Chojnowie.

Miasto Chojnów zaopatrywane jest w wodę pitną z trzech, niezależnych od siebie ujęć podziemnych: Jaroszówka, Bielawska oraz Michów.

 

Stacja Uzdatniania Wody

Zakład Produkcji Wody został wybudowany na początku obecnego wieku dla potrzeb miasta Chojnowa przy założeniu zdolności produkcyjnej na 800 m3/dobę. Woda tłoczona jest z ujęć w Jaroszówce do zakładu przy ul. Bielawskiej gdzie jest poddawana procesom uzdatniania. Stacja wyposażona jest w dwa ciągi technologiczne pracujące równocześnie, gdzie w zespole pracują po cztery filtry pośpieszne. Przefiltrowana woda trafia do zbiornika wody uzdatnionej o pojemności czynnej 150 m3, skąd tłoczona jest do miejskiej sieci wodociągowej.

Dobowe zapotrzebowanie miasta w wodę wynosi w dni powszednie ponad 2.000 m3/d, natomiast w sobotę i niedzielę w granicach ok. 2.200÷2.350 m3/d.

ChZGKiM jest w trakcie prac remontowo-konserwacyjnych mających na celu zapewnić właściwy stan sanitarno-techniczny.

 

Kanalizacja

Długość czynnej sieci kanalizacyjnej (bez przykanalików) to 34,5 km. Liczba przyłączy do sieci kanalizacyjnej od budynków mieszkalnych i zbiorowego zamieszkania wynosi 776 szt.

Oddział  Wod-Kan w chwili obecnej jest na etapie wdrażania i modernizacji systemu inteligentnego monitorowania i zdalnego sterowania pracą urządzeń ściekowych istniejących 4 przepompowni ścieków z możliwością rozbudowy i podłączenia kolejnych obiektów. Planuje również w roku 2016 zmonitorować większość sieci kanalizacyjnych na terenie miasta i opracować raport na temat stanu technicznego sieci kanalizacyjnej i nadać kierunek kolejności wymiany systemu kanalizacyjnego na nowy.

 

Gospodarka ściekowa

Do oczyszczalni ścieków w Goliszowie dopływają ścieki komunalne stanowiące mieszaninę ścieków bytowo - gospodarczych i przemysłowych z wodami opadowymi i gruntowymi. Przyjmowane są również ścieki pochodzące ze zbiorników bezodpływowych dowożone samochodami asenizacyjnymi.

W roku 2015 oczyszczalnia ścieków oczyściła ogółem 668 155 m3 ścieków

 

Oddział Budynków Mieszkalnych

W okresie I-XII 2015 r. - na podstawie podjętych przez wspólnoty mieszkaniowe uchwał na wykonanie kapitalnych remontów dachów, elewacji w ramach prac zleconych przeprowadzono prace na 19 budynkach.

Przeprowadzono remont polegający na wykonaniu termomodernizacji budynku przy ul. Samorządowej 1 abc.

Wymieniono w 15 budynkach wspólnot mieszkaniowych stolarkę drzwiową.

W 2015 roku zawarto umowę na wymianę w lokalach komunalnych 150 kpl. okien i drzwi balkonowych oraz 2 kpl. witryn do lokali użytkowych. Do wymiany pozostało z listy ustalonej na dzień 31.12.2015 r. - 310 kpl. stolarki.

Prace naprawcze, wymiana, usunięcia usterek lub awarii wykonane przez służby remontowe  ChZGKiM: szklenie stolarki okiennej i drzwiowej -18 m2, roboty malarsko-murarskie - 782,50 m2, wymiana drzwiczek wycierowych w piwnicach i na strychach - 92 szt, wymiana drzwi wejściowych do lokali i kl. schodowych - 34 szt., naprawa drzwi na kl. schodowych - 37 szt., wymiana okien w lokalach, strychach - 14 kpl., wymiana parapetów okiennych - 2 szt., wymiana okienek piwnicznych - 9 szt., wymiana inst. elekt. w lokalach, piwnicach, kl. schodowych - 5 631 mb, wymiana inst. wodnych w lokalach, piwnicach - 327 mb, izolacja rur wodnych - 171 mb, wymiana inst. kanalizacyjnych w lokalach, piwnicach, studzienki - 598,5 mb, wymiana rynien dachowych - 148,50 mb, wymiana rur spustowych - 68,50 mb, czyszczenie rynien dachowych - 384,50 mb, punktowa naprawa pokryć ceramicznych - 17,30 m2, wymiana pokrycia papowego - 373,50 m2, wymiana tralek na kl. schodowych - 239 szt., wykonanie poręczy schodowych na strych, w piwnicach - 5 szt., wykona-nie wentylacji wywiewnych dla lokali - 10 szt., wymiana pokryw drewnianych na studzienkach, wsypach - 77 szt., wykonanie pokryw betonowych na studzienkach - 2 szt., wymiana instalacji gazowych, uszczelnienie - 127 mb, wydanie materiałów na malowanie kl. schodowych - 4 szt., wykonanie co w lokalach - 4 szt., wymiana podłóg w lokalach, na strychach, kl. schodowych - 145,70 m2, wykonanie listw przyściennych - 182 mb, wykonanie progów drewnianych - 6 szt., wykonanie drabin do wejścia na dach - 7 szt., przemurowanie kominów ponad dachem - 7 szt., wykonanie schodów betonowych do budynku - 112 szt., wykonanie schodów drewnianych na kl. schodowych - 2 szt., wymiana wykładzin PCV w lokalach - 56 m2, rozbiórka garaży - 2 szt., rozbiórka komórek gospodarczych - 9 szt., rozbiórka budynku mieszkalnego 1 szt.

Zlecono w lokalach komunalnych przebudowę 65 szt. piecy kaflowych oraz budowę 21 szt. piecy.

We wszystkich administrowanych przez ChZGKiM budynkach został zlecony roczny przegląd instalacji gazowych, zakończony w styczniu 2016 r.

We wszystkich administrowanych budynkach wykonano coroczną deratyzację.

 

 

Sprawozdanie 1/2016 z pracy Burmistrza Miasta Chojnowa

w okresie od 2 stycznia 2016 r. do 25 marca 2016 r.

 

Z zakresu Wydziału Rozwoju Gospodar-czego m.in.:

* Ogłoszono i rozstrzygnięto przetarg nieograniczony na budowę sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej oraz sieci deszczowej z przepompowniami w ul. Wyspiańskiego - na potrzeby uzbrojenia terenów pod budownictwo jednorodzinne.

* Ogłoszono przetarg nieograniczony na modernizację dachu budynku Gimnazjum nr 2.

* Uzyskano pozwolenie wodno-prawne dla budowy kładki dla pieszych nad Skorą w ul. Matejki. Złożono wniosek o pozwolenie na budowę.

* Zlecono wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej na przebudowę drogi - ul. Asnyka z budową chodnika.

* Przygotowano do ogłoszenia przetarg nie-ograniczony na przebudowę ul. Rejtana wraz z budową oświetlenia ulicznego, nawiązującego do oświetlenia Rynku oraz na przebudowę ul. Broniewskiego (od. ul. Lubińskiej do ul. Baczyńskiego).

* Zakupiono 100 t. kamienia drogowego w celu utwardzenia i wyrównania części dróg gruntowych.

* Prowadzone są prace przy bieżącym uzupełnianiu ubytków w nawierzchniach jezdni masą asfaltową na zimno oraz trwają naprawy punktowe nawierzchni chodników.

* Wycięto 18 szt. drzew zagrażających na te-renie Cmentarza Komunalnego i 2 suche drzewa przy ul. Młynarskiej i ul. Dąbrowskiego.

* Zdjęto posusz z drzew w Parku Piastowskim wzdłuż alei za boiskiem Orlik.

* Zlecono posadzenie 33 szt. drzew:

- 17 szt. przy ul. Sikorskiego (obok Żłobka).

13 szt. przy ul. Lubińskiej, 2 szt. przy ul. Nowej, 1 szt. przy ul. Konstytucji 3 Maja.

* Rozstrzygnięto przetarg na utrzymanie terenów zielonych za kwotę ogólną 210.135 zł.

 

Z zakresu Wydziału Gospodarki Gruntami i Ochrony Środowiska m.in.:

* Sprzedano w drodze bezprzetargowej na rzecz dotychczasowych najemców jeden lokal mieszkalny z zastosowaniem obowiązującej bonifikaty.

* Wydano 2 decyzje na przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności na rzecz osób fizycznych.

* Wydano 6 zezwoleń na wykreślenie hipotek obciążających nieruchomości lokalowe.

* Przeprowadzono przetargi na sprzedaż lokali mieszkalnych przy ul. Rynek 6/4, ul. Samorządowej 4C/10, oraz nieruchomości zabudowanej halą produkcyjną przy ul. Złotoryjskiej oraz działek pod budowę garaży przy ul. Parkowej - wszystkie zakończone wynikiem negatywnym.

* Ogłoszono przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż działki zabudowanej garażem przy ul. Dąbrowskiego.

* Wysłano 72 informacje o wysokości opłaty rocznej za użytkowanie wieczyste na 2016r.

* Wydano 18 wypisów oraz zaświadczenie z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta.

* Wydano 6 postanowień pozytywnie opiniujących podziały działek położonych przy ul. Legnickiej, Słowiańskiej, Złotoryjskiej, Wojska Polskiego, Kilińskiego, Sikorskiego pod względem zgodności z planem zagospodarowania przestrzennego miasta.

* Wydano 3 decyzje z urzędu na podział działek przy ul. Złotoryjskiej, Wojska Polskiego, Kilińskiego w celu wydzielenia działek do sprzedaży.

* Wydano decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla firmy "CINETA" Teresa Cebula, ul. Złotoryjska 2 w Chojnowie, na realizację przedsięwzięcia pn. "Przetwarzanie odpadów innych niż niebezpieczne oraz zbieranie złomu na nieruchomości przy ul. Złotoryjskiej 2".

* Wydano 3 decyzje zezwalające na usunięcie drzew dla :

- osoby fizycznej, przy ul. Akacjowej dot. usychającego świerku, z obowiązkiem nasadzenia 2 drzew,

- dla osoby fizycznej, przy ul. Sempołowskiej dot. usychających 5 świerków, z obowiązkiem nasadzenia 10 drzew,

- dla Wspólnoty Mieszkaniowej przy ul. Reja 10 dot. usunięcia zagrażającego drzewa, z obowiązkiem nasadzenia 2 drzew,

- dla Dolnośląskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych dot. usunięcia 2 wierzb, topoli i kasztanowca rosnących na skarpie rzeki Skora.

- dla Spółdzielni Mieszkaniowej "Młodość" dot. usunięcia drzewa gatunku wierzba przy ul. Kilińskiego, z obowiązkiem nasadzenia 2 drzew.

* Wydano decyzję dla Spółdzielni Mieszkaniowej "Młodość" odmawiającą usunięcia drzewa gatunku klon przy ul. Sikorskiego.

 

Z zakresu Wydziału Spraw Obywatelskich m.in.:

* Dodatki mieszkaniowe: przyjęto 115 wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego; rozpatrzono 98 wniosków przyznając dodatki mieszkaniowe na kwotę 13.185,54 zł. (wydano 93 decyzje pozytywne i 5 decyzji negatywnych).

Za miesiąc I, II, III 2016r. wypłacono dodatki mieszkaniowe na kwotę 98.646,00 zł.

* Dodatki energetyczne: przyjęto i rozpatrzono 81 wniosków o przyznanie dodatku energetycznego, przyznając dodatki na kwotę 7.196 zł.

* Wydano 282 dowody osobiste.

* Do kwalifikacji wojskowej wezwano z rocznika podstawowego 59 osób, z rocznika starszego 11 osób.

 

Z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego m.in.:

* Wydano 4 zaświadczenia o stanie cywilnym.

* Załatwiono 4 sprawy konsularne.

* Przyjęto 601 wniosków o wydanie odpisów z akt stanu cywilnego, w tym zrealizowano 588 wniosków tj.:

- 473 skróconych,

- 63 zupełnych,

- 52 wielojęzycznych. 

* Sporządzono 4 akty urodzenia, 10 aktów małżeństwa, 35 aktów zgonu.

* Sprostowano i uzupełniono 15 aktów stanu cywilnego.

* Przeprowadzono 335 migracji aktów.

* Sporządzono 6 wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie.

* Przyjęto 15 zapewnień o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, w tym

7 zapewnień do ślubu konkordatowego.

* Wydano 10 decyzji w sprawie zmian imion i nazwisk.



eg
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama