Niewielki park w jednej z dzielnic Warszawy. Na ławeczce cztery młode mamusie, obok bawiące się dzieci. Jedna z nich to była chojnowianka, która obecnie mieszka w stolicy.
- To skąd pani do nas przyjechała?
- Z Chojnowa, na Dolnym Śląsku.
- A Chojnów, znamy, znamy - firma "Dany".
Firma "Dany" sp. z o.o. działa w Chojnowie od 1992 roku. Przez 11 lat wyrobiła sobie markę nie tylko w Warszawie, ale w całym kraju i poza jego granicami. "Dany" zajmuje się produkcją konfekcji niemowlęco-dziecięcej. Towar, który trafia do dziesiątek sklepów na terenie całej Polski, to produkt od początku do końca powstały w obiekcie na ul. Grodzkiej. Tu mieści się wzorcownia, hafciarnia i szwalnia. Tu około 160 rąk tworzy, (począwszy od projektu, skończywszy na przyszyciu metki), zdrową, wysokiej jakości odzież dla najmłodszych obywateli naszego kraju.
-
Dziś możemy mówić o sukcesie firmy, ale początki nie były proste - mówi dyrektor przedsiębiorstwa Edward Piasecki. -
Na początku lat dziewięćdziesiątych, kiedy uruchamialiśmy produkcję, zatrudnialiśmy 9 osób - obecnie pracuje tu około 80 osób. Sześć lat temu przenieśliśmy się z niewielkiego zakładu na Tkackiej do przestronnego obiektu na Grodzkiej. Od początku nasza dewizą jest jakość i przystępność, mam wrażenie, że właśnie dzięki temu nasz towar cieszy się taką popularnością. Kolejnym atutem "Dany" jest fakt, że każdy sezon rozpoczyna od prezentacji nowej kolekcji. Projekty powstają rok wcześniej, jest więc dużo czasu na produkcję. Swój sukces "Dany" zawdzięcza także dzianinom i tkaninom nabywanym od producentów polskich posiadających certyfikaty jakości: "Bezpieczny dla dziecka", "Przyjazny dla człowieka". Dzięki temu ich produkty są również bezpieczne i przyjazne dla maluchów.
- Szyjemy głównie bieliznę i odzież dla dzieci w wieku od ) do 3 lat. Wbrew pozorom jest to klient bardzo wymagający. Ale zawsze staramy stawać na wysokości zadania i sprostać nie tylko wymogom normatywnym, ale i estetycznym. Cały czas się rozwijamy, inwestujemy, modernizujemy...
Wyroby firmy "Dany" można kupić w każdym rejonie Polski i za granicą - w Niemczech, Czechach, Słowacji, Litwie, Łotwie, Rosji, Estonii, na Węgrzech czy we Włoszech. Sprzedają we wszystkich galeriach "Smyka" - prestiżowych sklepach, które zaopatrują tylko trzy najlepsze polskie firmy odzieżowe.
Uczestniczą w imprezach targowych branży odzieżowej, biorą udział w promocjach z firmami, z którymi współpracują, reklamują się w branżowych pismach, wydają sezonowe katalogi. Ciekawostką jest fakt, że modelami w barwnych katalogach firmy są chojnowskie maluchy - z reguły dzieci pracowników zakładu. To przykład firmy XXI wieku, zmechanizowanej, skomputeryzowanej, znającej rynek, reguły zarządzania i marketingu. To przykład na to, że nie ważne gdzie, ale jak i że z Chojnowa, niewielkiej aglomeracji nad Skorą można wypłynąć w wielki świat.