Na torach - Gazeta Chojnowska w ramach portalu E-Informator.pl



artykuły:

ostatnie
popularne
komentowane
regulamin
archiwum PDF
stopka redakcyjna
ogłoszenia
podgląd artykułów
podgląd komentarzy



Na torach




Po wielu latach chojnowski peron i trakcja na odcinku Miłkowice-Okmiany doczekały się kapitalnego remontu.
Na potrzeby tego przedsięwzięcia siły połączyły cztery firmy branży kolejowej z Poznania i Warszawy.


      Prace mieszkańcy ziemi chojnowskie obserwują od września ubiegłego roku. Na ponad 17.kilometrowym odcinku wymieniane są tory, modernizowane obiekty inżynierskie czyli przepusty i wiadukty, remontowane są półrogatki i sygnalizacja świetlna, urządzenia sterowania ruchem, wymieniane są przewody sieci trakcyjnej.
Wkrótce nowe oblicze zyska także miejski dworzec. Perony z zachowaniem zabytkowych wiat, gruntowny remont tuneli, montaż wind dla niepełnosprawnych – wszystko po to, by było bezpieczniej, wygodniej i estetyczniej.
- Najwięcej problemów sprawia nam rekonstrukcja zabytkowych obiektów - mówi dyrektor kontraktu Józef Strojecki. - Konserwatorzy upierają się przy zachowaniu nawet najbardziej zdewastowanych i zupełnie już nie przydatnych. Z drugiej jednak strony, po renowacji, efekt jest imponujący.
Większość środków finasowych pochodzi z funduszy strukturalnych ISPA. Uzupełnia je budżet państwa. Unijne normy szczegółowo określają przeznaczenie i cel przekazanych pieniędzy. W tych kryteriach nie mieści się główna cześć dworca czyli hol i sąsiadujące pomieszczenia.
Cóż, darowanemu koniowi…., ale miejmy nadzieję, że właściciel tej części dworca sam zdecyduje o remoncie.


Zakończenie prac planuje się na lipiec przyszłego roku. Przedsięwzięcie ma na celu zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa jazdy koleją.
- Wymieniane obecnie torowisko pozwoli na rozwinięcie prędkości do 160 km/h. Wymiana wszelkich urządzeń zapobiegnie awariom, zapewni bezpieczeństwo zarówno pasażerom jak i drogowcom.

Sygnalizacja świetlna, zabezpieczenia na przejazdach kolejowych czy wyremontowane wiadukty podniosą bezpieczeństwo także na drogach. Obecny zakres prac przewiduje np. remont wiaduktu na trasie do Rokitek i za Osetnicą. Dyrektor Strojecki obiecał, że przy pracach remontowych uwzględnione będą także potrzeby rowerzystów.
Na tego typu przedsięwzięciach zyskują więc wszyscy. Szkoda tylko, że dotyczą one tak niewielkich odcinków polskich trakcji.








Emilia Grześkowiak
Napisz swój własny komentarz
Tytuł:      Autor:

serwis jest częścią portalu www.E-Informator.pl przygotowanego przez MEDIART © w systemie zarządzania treścią CMS Kursorek | Reklama